FAQ

Frågor och svar

Hur beställer jag? 
Följ Hemsidans instruktioner så blir du guidad genom hela processen.
Du kan beställa 24/7.

Har ni växter som inte finns med på hemsidan till försäljning?
Ja, vi har ett större sortiment i den fysiska butiken.
Växter som är högre än 80cm läggs ej upp på webbutiken.

Skickar ni i hela Sverige?

Ja, men då vårat land är avlångt och har många klimatzoner så håll koll på vädret där du bor.

Vi håller till i Stockholm området och kollar alltid vädret innan leverans.
Vi har skickat hundratals växter till områden med temperaturer under -20c, men vi rekommenderar att du inte beställer utan att kontakta oss först om du har temperaturer under -5c.

Skickar ni till andra nordiska länder? 
Ja. Men ej till Norge.

Hur skickas växterna?
Alla växter vi skickar packas väl in i silkespapper, kraftpapper eller annat stöttåligt material.
Om inget annat anges så skickas växten med plastkruka och jord.
De flesta växterna är fotade i lerkruka eller andra ytterkrukor, dessa ingår inte.

Hur lång leveranstid har ni?
2-8 dagar.

 

Vad har ni för återköpspolicy? 
Vi vill att alla våra kunder ska vara så nöjda som man kan bli med allt som vi säljer, vi tänker alltid ”skulle jag själv köpa den”, är svaret ”nej” så väljer vi att inte sälja den varan.
Då vi är oerhört noggranna med att hålla vår odling fri från skadeinsekter så tar vi ej emot några återköp på växter.
Om en vara mot förmodan skulle ha någon form av skadedjur så MÅSTE vi bli kontaktade omedelbart när paketet öppnats! Eller inom 24h. Detta för våran och din säkerhet, vi vill absolut upptäcka sådana upptäckter i god tid. Vissa av dessa skadeinsekter finns naturligt i den svenska faunan. Speciellt under sommarmånaderna, så väntar du mer en 24h med upptäckten av skadeinsekter så kan vi inte garantera att dem kommer från oss och vi kan inte återbetala växten.
OBS! Alla djur är inte skadedjur, vi värnar om vår miljö och dödar aldrig spindlar eller andra nyttodjur i vår odling, spindelnät förekommer med andra ord medvetet på växterna.

Vad förväntas jag att få för vara? 
Vi försöker att alltid visa rättvisa bilder på växterna vi säljer men då det är levande växter vi säljer så kan utseendet skiljas från planta till planta.
Vi väljer alltid för dagen den finaste av den växt som är beställd.

Har ni en fysisk butik? 
Ja, denna ligger på Torggatan 9 i Nynäshamn.

Hur kontaktar jag er?

Vi svarar på frågor på e-mail. info@gronvaxtriket.se

OBS! Alla frågor som handlar om order och reklamation besvaras INTE på sociala medier. Kontakta Izabella för dessa frågor. Izabella@gronvaxtriket.se
Det går även bra att ringa under butikens öppettider.
08-5510843

Info@gronvaxtriket.se

Vid växtfrågor och frågor om skadeinsekter: markus@gronvaxtriket.se

Vid order/reklamationsfrågor: izabella@gronvaxtriket.se