FAQ

Här svarar vi på vanligt förekommande frågor.

Hittar du inte svar på din fråga här? Kontakta oss gärna då på info@gronvaxtriket.se

Beställning och Leverans

1. Placera dina produkter i varukorgen
2. Håll muspekaren över varukorgen och klicka på ”Till kassan”
3. Fyll i leverans- och betalningsuppgifter. 

Efter att du lagt din order hos oss får du en orderbekräftelse skickad till e-postadressen som du angivit. Om du inte hittar orderbekräftelsen i din inkorg, dubbelkolla i skräpposten. 

Du kan beställa dygnet runt i vår webbutik. Om du har några frågor gällande din order så kan du alltid kontakta oss på info@gronvaxtriket.se

Självklart! Vi rekommenderar däremot att du som kund tar hänsyn till vädret där du bor då vårat land är avlångt och har många olika klimatzoner. 

Grönväxtriket håller till i Stockholms området och kontrollerar alltid vädret innan leverans.
Vi har skickat hundratals växter till områden med temperaturer under -20°C, men vi rekommenderar att du inte beställer utan att kontakta oss först om du har temperaturer under -5°C.

Ja, vi skickar även till länder inom EU (ej Norge). 

Din order skickas i ett paket, oavsett storlek på ordern. Alla växter vi skickar packas väl in i makulaturpapper, kraftpapper eller annat stöttåligt material. Under vintern packar vi in växterna extra omsorgsfullt och vi rekommenderar att köpa till ett heatpack om temperaturen understiger +5 grader.

Om inget annat anges så skickas växten med plastkruka och jord. De flesta växterna är fotade i lerkruka eller andra ytterkrukor, dessa ingår inte.

Webbutik

Ja, vi har ett större sortiment i den fysiska butiken.
Växter som är högre än 80cm läggs ej upp på webbutiken.

Vi försöker att alltid visa rättvisa bilder på de växterna vi säljer, men då växter är levande produkter, så kan självklart utseendet skilja sig från planta till planta. Vi väljer alltid, för dagen, ut det finaste exemplaret av den växt som är beställd.

Ja, denna ligger på Fredsgatan 9 Nynäshamn.

Öppet köp och Ångerrätt

Vi rekommenderar dig att läsa våra Försäljningsvillkor för att ge dig en bättre helhetsbild gällande vår policy om Öppet köp och Ångerrätt. 

Vi vill att alla våra kunder ska vara så nöjda som man kan bli med allt som vi säljer, vi tänker alltid ”skulle jag själv köpa den”. Är svaret ”nej” så väljer vi att inte sälja den varan. Då vi är oerhört noggranna med att hålla vår butik och odling fri från skadeinsekter så tar vi ej emot några återköp på växter.

Vi använder oss av nyttodjur i både odling och butik i förebyggande syfte mot oönskade insekter.

Insekter finns naturligt förekommande både i naturen och i odlingar.
Insekter älskar växter, lika mycket som oss.

Vi gör så gott vi kan, men det finns ingen 100%  garanti att växter vi säljer är helt fria från insekter
.
Vi har inga garantier jämt emot våra odlare, så därför kan inte vi häller ge garanti på växter med eventuella insekter.

Oönskade insekter på växter är därför inte ett skäl för reklamation.

OBS! Alla djur är inte skadedjur, vi värnar om vår miljö och dödar aldrig spindlar eller andra nyttodjur i vår odling, spindelnät förekommer med andra ord medvetet på växterna. Vill du lära dig mer om nyttodjur? Här kan du läsa mer om nyttodjur. 

Kontakt​

Du kan kontakta oss via telefon eller e-mail under butikens öppettider.
Telefonnummer: 08-551 084 43
E-mail: info@gronvaxtriket.se

OBS! Alla frågor som berör ordrar och reklamationer besvaras INTE på sociala medier. Utan hänvisas alltid till ovan nämnda kontaktvägar.

Tack!

Här kommer din rabattkod på 10% kopiera den och klistra in i kassan.

KOD: välkommen2021

Koden gäller i webbshoppen och 1 gång/person , Kan ej kombineras med andra erbjudanden. Gäller ej på presentkort och nyttodjur.

Prenumerera på vårat nyhetsbrev och få 10% rabatt på ditt första köp.

När du prenumererar på vårat nyhetsbrev så får även du ta del av växttips, nyheter och bra erbjudanden.

När du prenumerera så godkänner du även vår integritetspolicy.

Vi använder oss av cookies på vår webbplats.