Försäljningsvillkor

Priser och Betalning

Alla priser är angivna inklusive moms. I kassan kan du se det totala priset inklusive alla avgifter, moms och frakt. Grönväxtriket samarbetar med Klarna och betalning sker via Klarna Checkout. Betalningsvillkor finns angivna i kassan beroende av valt betalsätt.

Frakt och Leverans

Fraktavgiften är 65kr/beställning inom Sverige. Alternativt 75kr under vinterhalvåret.

Fraktavgiften är 169kr/beställning inom EU.

Fraktavgiften är 300kr/beställning utanför EU. Vid sändning utanför EU skickas växterna utan kruka och jord.
Leveranstid på varor är normalt 1-8 arbetsdagar. Vi skickar endast paketen måndag – onsdag för att inte riskera att paketet blir liggandes på terminalen under helgen.

Vi skickar alla beställningar inom Europa med DHL. Paket som sänds utanför Europa skickas med Postnord.

Så snart paketet har anlänt till ditt utlämningsställe får du en sms-avisering med ditt kollinummer som du tillsammans med din legitimation behöver vid uthämtning.

Vi rekommenderar att paketet hämtas ut absolut senast dagen efter mottagen avisering.

Bor du i en ort där det de kommande 5 dagarna är minusgrader så rekommenderar vi att du avvaktar med din beställning tills det blir varmare temperaturer.

Ångerrätt & Retur

Du har ingen ångerrätt, då det är växter det handlar om.

Reklamation

Skulle växten vara skadad eller om du fått fel vara/antal så ber vi dig kontakta oss så snart som möjligt så att vi kan rätta till felet, med nya växter eller återbetalning. 

Kontakta oss alltid inom 7 dagar om du vill reklamera en växt.

Vi löser inte ut varor som återsänds mot postförskott eller efterkrav.

Vid en eventuell tvist följer gronvaxtriket.se allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

 
Skadat paket

Om ditt paket är skadat måste det anmälas direkt när du hämtar ut paketet. 
Om det anmäls och godkänns så ersätter DHL varan och vi skickar en ny. 
Kontakta oss om du vill ha hjälp.

Övrigt

Vi gör alltid vårt bästa för att packa växten så bra som möjligt. Men, det kan hända att växterna får transportskador under leveransen, även om det sällan händer. Ha detta i åtanke när du köper växter ifrån oss. OBS!! Vi skickar aldrig växter med synliga skador utan att informera om det i varans beskrivning. Vi återbetalar inte transportskador.

Alla växter som är fotade i lerkruka skickas utan lerkrukan, då de förstör växten under transport

Integretetspolicy

När du lägger en beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. 
Grönväxtriket lagrar och samlar in:

Förnamn
Efternamn 
E-postadress
Adress
Postnummer 
Ort 
Land 
Telefonnummer. 

I samband med ditt köp och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig.

Allmänt

Vi reserverar oss för fel i prismärkningen, artikelinformationen och förbehåller oss rätten till prisändringar. 
Vi gör vårt bästa, men kan inte garantera att bilderna i webbshopen återger varans exakta utseende, det är levande växter vi säljer