Försäljningsvillkor

Priser och Betalning

Alla priser är angivna inklusive moms. I kassan kan du se det totala priset inklusive alla avgifter, moms och frakt. Grönväxtriket samarbetar med Klarna och betalning sker via Klarna Checkout. Betalningsvillkor finns angivna i kassan beroende av valt betalsätt.

Det går även bra att betala via Swish.

Frakt och Leverans

Fraktavgiften är 69kr/beställning inom Sverige. Alternativt 119kr under vinterhalvåret i isolerad kartong inkl. Heatpack.

Fraktavgiften är 190kr/beställning inom EU.
Alternativt vinterfrakt 220kr i isolerad kartong inkl. Heatpack.

Vi skickar inga varor utanför EU.

Leveranstid på varor är normalt 1-8 arbetsdagar. Vi skickar växter måndag – torsdag.

Vi skickar alla beställningar inom Sverige med DHL. Paket som sänds inom Europa skickas med FedEX.

Så snart paketet har anlänt till ditt utlämningsställe får du en sms-avisering med ditt kollinummer som du tillsammans med din legitimation behöver vid uthämtning.

Vid beställning utanför EU så bör du vara hemma och ta emot ditt paket när det levereras med FedEx.

Vi rekommenderar att paketet hämtas ut absolut senast dagen efter mottagen avisering.

Bor du i en ort där det de kommande 5 vardagarna är minusgrader så rekommenderar vi att du avvaktar med din beställning tills det blir varmare temperaturer. Det är på egen risk som du beställer vid minusgrader. Garantin gäller ej ifall om köldskador uppkommer pga detta.

Ångerrätt & Retur

Du har ingen ångerrätt, då det är växter det handlar om.

Reklamation

Skulle växten vara skadad eller om du fått fel vara/antal så ber vi dig kontakta oss så snart som möjligt så att vi kan rätta till felet, med nya växter eller återbetalning. 

Kontakta oss alltid inom 7 dagar om du vill reklamera en växt. Efter 7 dagar gäller ingen garanti.

Vi löser inte ut varor som återsänds mot postförskott eller efterkrav.

Om du inte hämtar ut ditt paket så debiteras du oavsätt för beställda växter, då det ej är säljbara när de kommer tillbaka till oss.

Vid en eventuell tvist följer gronvaxtriket.se allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

 
Skadat paket

Om ditt paket är skadat måste det anmälas direkt när du hämtar ut paketet. 
Om det anmäls och godkänns så ersätter DHL varan och vi skickar en ny. 
Kontakta oss om du vill ha hjälp.

Övrigt

Vi gör alltid vårt bästa för att packa växten så bra som möjligt. Men, det kan hända att växterna får transportskador under leveransen, även om det sällan händer.

Ha detta i åtanke när du köper växter ifrån oss. OBS!! Vi skickar aldrig växter med synliga skador utan att informera om det i varans beskrivning. Vi återbetalar inte transportskador.

Alla växter som är fotade i lerkruka skickas utan lerkrukan, då de förstör växten under transport

Integretetspolicy

När du lägger en beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. 
Grönväxtriket lagrar och samlar in:

Förnamn
Efternamn 
E-postadress
Adress
Postnummer 
Ort 
Land 
Telefonnummer. 

I samband med ditt köp och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig.

Allmänt

Vi reserverar oss för fel i prismärkningen, artikelinformationen och förbehåller oss rätten till prisändringar. Priser skiljer sig ofta i e-butiken och i fysiska butiken. 
Vi gör vårt bästa, men kan inte garantera att bilderna i webbshopen återger varans exakta utseende, det är levande växter vi säljer.